Науково-практична конференція 2021 р.
- Деталі
- Батьківська категорія: Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній та вищій школах
- Створено: Понеділок, 17 травня 2021, 19:14
- Останнє оновлення: Середа, 19 травня 2021, 11:43
- Опубліковано: Понеділок, 17 травня 2021, 19:14
- Автор: Методист
- Перегляди: 306
СВЯТО НАУКИ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ
29 квітня 2021 р. на факультеті іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова відбулася ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ В СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ». Учасниками конференції стали понад сто науковців, методистів, учителів-практиків, аспірантів, студентів, працівників різних освітніх та культурних установ із усієї України та навіть поза її межами (із програмою конференції можна ознайомитися тут: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovi-konferentsii/44-aktualni-problemy-2021/231-prohrama-konferentsii-2021).
Через ситуацію з Covid-19 конференція тривала в онлайн-режимі і ще раз унаочнила переваги та деякі слабкі місця проведення подібних заходів із застосуванням сервісів відеотелефонного зв’язку (конференція тривала в Google Meet, що за рік дистанційного навчання став справжнім другом викладачів та студентів факультету). Саме завдяки цьому сервісу стала можлива як сама зустріч, так і відеофіксація різних заходів конференції.
Довгоочікуване свято науки розпочалася з реєстрації учасників у віртуальній залі для пленарного засідання. Усі запрошені могли потрапити на зустріч (цю та наступні) через особисті Google-календарі, однак модератору все одно прийшлось додавати "вручну" майже кожного гостя. Знайомі обличчя, посмішки, легке збудження від зустрічі у професійному колі, очікування, хвилювання, спогади про попередню конференцію…
Пленарне засідання почалося з привітання дорогих гостей організаторами конференції. Приємно було почути із вуст проректора НПУ імені М.П.Драгоманова Григорія Торбіна слова підтримки на адресу вітчизняної мовно-літературної освіти та його роздуми щодо значення шкільного читання книг, що "викликають сильні емоції".
Завідувачка кафедри методики викладання світової літератури (провідного організатора конференції), професорка Олена Ісаєва нагадала, що конференція відбувається в знаменний рік, коли збіглися в часі ювілеї багатьох видатних представників вітчизняної та зарубіжної літератури.
Особливе хвилювання викликало привітання студентів-першокурсників Ірини Піхи, Ірини Галузинської, Вікторії Подиман та Вікторії Грищенко. Творча група під керівництвом та за участі доцента Юлії Холодної презентували учасникам конференції вірш Лесі Українки «Давня весна».
Логічним продовженням лінії відомої української поетеси стали доповіді «Нове зібрання творів Лесі Українки: перспективи філологічних пошуків» завідувачки науково-дослідного відділу з вивчення життя та творчості Лесі Українки Музею видатних діячів української культури Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького Ірини Щукіної, а також «Постколоніальний погляд на Лесю Українку та пошуки впливу на читача» док. пед. наук, проф. НПУ імені М.П.Драгоманова Жанни Клименко.
У ході подальшої роботи було представлено низку актуальних тем філологічного й методичного спрямування, а саме:
«Шкільний аналіз ліричного твору як «прогулянка текстом» (Р.Барт)» (док. пед. наук, проф. Ганна Токмань, Університет Григорія Сковороди в Переяславі);
«Зміни в нормативній базі та нові підходи до викладання зарубіжної літератури в школі» (док. філ. наук, проф. Ольга Ніколенко, ПНПУ імені В.Г.Короленка);
«Про людський капітал, емоційний інтелект і роль шкільної літературної освіти» (док. пед. наук, проф. Олена Ісаєва, НПУ імені М.П.Драгоманова);
«Аналіз шкільних недоліків підготовки учнів до університетського вивчення літератури» (док. філ. наук, проф. Борис Шалагінов, НаУКМА);
«Формування національної свідомості учнів на уроках зарубіжної літератури» (док. пед. наук, доц. Галина Островська, Івано-Франківський ОІППО);
«До питання універсальності жанрового аналізу різнонаціональних художніх творів» (док. філ. наук, доц. Наталія Грицак, ТНПУ імені Володимира Гнатюка);
«Агатангел Кримський – один із творців українського правопису» (канд. пед. наук, доц. Наталії Логвіненко, Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут).
Високий рівень педагогічної майстерності продемонстрували авторки майстер-класів, проведених у межах науково-практичної конференції за участі як учасників конференції, так і студентів факультету іноземної філології та інших гостей:
- Ірина Мегедь (Технічний ліцей Шевченківського р-ну м.Києва) – «Je suis Charles Baudelaire – Я/МИ Шарль Бодлер»;
- Ірина Горобченко (ЗОШ №6 м. Горішні Плавні) – «Сучасний та ефективний урок літератури: методичні фішки щодо способів візуалізації навчального матеріалу»;
- Ольга Чоловська (Борщівська ЗОШ №2 Тернопільської обл.) – «Урок-печворк за романом Р.Бредбері «451° за Фаренгейтом»;
- Світлана Мотижен (Академія цифрового розвитку) – «Інтерактивні форми підготовки до ЗНО з іноземної мови».
Не менш цікаву й продуктивну частину конференції становили й секційні засідання, а саме:
секція 1 – «Особливості вивчення літератури в цифрову епоху»:
Фрагмент виступу Тетяни Блинової (НПУ ім. М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу к.п.н. Олени Дем'яненко (Білоцерківський НАУ)
Фрагмент виступу к.п.н, доц. Олени Костюк (НПУ імені М.П.Драгоманова
секція 2 – «Історія та сучасні тенденції навчання літератури в середній та вищій школах»:
Фрагмент виступу Тамари Гревцевої (журнал "Всесвітня література в школах України")
Фрагмент виступу Оксани Копилової (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 3 – «Аналіз та інтерпретація художнього твору: традиції та інновації (літературознавчі штудії»:
Фрагмент виступу проф. Оксани Корнієнко (НПУ ім. М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу д.ф.н., проф. Фелікса Штейнбука (Університет Коменського у Братиславі)
секція 4 – «Сучасні технології аналізу художнього твору: методичний аспект проблеми»:
Фрагмент виступу Наталії Рудніцької (Кам'янець-Подільська ЗОШ №17)
Фрагмент виступу Лесі Сич (Немирівський НВК)
Фрагмент виступу Оксани Бицько (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 5 – «Інноваційні технології у викладанні мов»:
Фрагмент виступу к.ф.н., доц. Олени Бойчук (Ужгородський національний університет)
Фрагмент виступу к.п.н., доц. Анастасії Вітченко (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 6 – «Особливості викладання мов в умовах змішаного навчання»:
Фрагмент виступу Наталії Законової (гімназія НПУ імені М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу к.ф.н., доц. Ірини Блинової (НПУ імені М.П.Драгоманова)
Підсумок конференції було підведено не лише в ході традиційного підсумкового засідання, на якому прозвучало багато теплих слів на адресу огранізаторов та учасників конференції, але й на віртуальній інтерактивній дошці Padlet, із матеріалами якої можна ознайомитися за покликанням: https://padlet.com/ooisayeva/e1n9a9om59ycs0to.
Щиро дякуємо всім учасникам конференції за цікаві виступи та дискусії!
Компаративний і перекладознавчий підходи до викладання літератури (інформація для студентів)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: П'ятниця, 06 березня 2020, 06:39
- Останнє оновлення: Неділя, 11 квітня 2021, 16:57
- Опубліковано: П'ятниця, 06 березня 2020, 06:39
- Автор: Методист
- Перегляди: 441
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЧЕТВЕРОКУРСНИКІВ!
ЩО таке компаративний аналіз? ЯКИЙ художній переклад можна назвати майстерним? ЯК порівнювати оригінал і переклад? ЧОМУ на зразках української перекладацької школи навчають майбутніх перекладачів у різних країнах Європи? ЯК здійснювати міжпредметні зв’язки зарубіжної літератури та іноземних мов? ЯК художня література допомагає переконатись, що все в житті пізнається не інакше, як через порівняння?
Якщо ви хочете вирушити на крилах КОМПАРАТИВІСТИКИ І ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА в методичну мандрівку, то унікальний курс за вибором «КОМПАРАТИВНИЙ І ПЕРЕКЛАДОЗНАВЧИЙ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ ЛІТЕРАТУРИ»,який пропонує доктор педагогічних наук, професор Ж.В.Клименко, саме
ДЛЯ ВАС!
Більше інформації про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/37-komparatyvnyi-i-perekladoznavchyi-pidkhody-do-vykladannia-literatury
Основи медіаграмотності майбутнього педагога (інформація для студента)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Вівторок, 22 січня 2019, 11:25
- Останнє оновлення: Четвер, 13 травня 2021, 14:49
- Опубліковано: Вівторок, 22 січня 2019, 11:25
- Автор: Методист
- Перегляди: 667
«ОСНОВИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА»
Курс за вибором студентів 2 курсу
(Автор та викладач – О. О. Ісаєва, д.п.н., проф.)
Мета курсу – розвиток медіакомпететності та критичного мислення майбутнього вчителя-філолога, що дозволить йому організувати навчально-творчу діяльність школярів із використанням актуальних медіатекстів, сформувати здатність до осмислення текстів літературних творів у сучасних інформаційно-культурних умовах.
У ході засвоєння дисципліни студенти навчаться відбирати, адекватно сприймати медіа-інформацію та критично її оцінювати; володіти прийомами створення власних різноманітних медіа-текстів; відбирати непотрібну медіа-інформацію; використовувати систему медіа-гігієнічних заходів; творчо переосмислювати зміст та форму існуючої медіа-продукції, творчо інтерпретувати її смисли.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/36-osnovy-mediahramotnosti-maibutnoho-pedahoha
Стратегії розвитку критичного мислення сучасного педагога (інформація для студентів)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Четвер, 01 квітня 2021, 05:42
- Останнє оновлення: Неділя, 11 квітня 2021, 16:59
- Опубліковано: Четвер, 01 квітня 2021, 05:42
- Автор: Методист
- Перегляди: 288
«Стратегії розвитку критичного мислення…»
Курс за вибором студентів майбутнього 2 курсу ВВ2.2.02
(автор та викладач - О.К.Бицько, ст. викл.)
Сучасний світ вступив у цифрову епоху, яка обумовлює швидкі зміни всіх сфер життя та посилює демократизацію суспільства. І людина має бути готовою до цих змін, зокрема вміти адекватно оцінити проблеми, що можуть виникнути, та сформувати стратегію їх подолання. Усе це потребує здатності людини критично мислити. Особливо актуальною ця вимога є для сучасних педагогів, на плечах яких вибудовується суспільство Майбутнього.
Метою викладання навчальної дисципліни є розвиток критичного мислення студентів та формування їх професійної готовності до застосування стратегій розвитку критичного мислення в процесі вивчення в школі зарубіжної літератури.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/45-stratehii-rozvytku-krytychnoho-myslennia-suchasnoho-pedahoha
Лінгводидактика (інформація для студентів)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Четвер, 01 квітня 2021, 05:55
- Останнє оновлення: Неділя, 11 квітня 2021, 17:00
- Опубліковано: Четвер, 01 квітня 2021, 05:55
- Автор: Методист
- Перегляди: 166
«Лінгводидактика»
Курс за вибором студентів майбутнього 4 курсу. Шифр ВВ2.3.01
(автор і викладач – Л.В.Давидюк, к.п.н., доц., проф. КМВСЛ)
Ми розглянемо:
ü роль і місце української мови серед інших навчальних дисциплін в середній школі;
ü основні лінгводидактичні поняття (мета і завдання шкільного курсу української мови, зміст, принципи, дидактичні засоби, методи та прийоми навчання української мови, засоби навчання української мови).
Ви дізнаєтесь про:
ü сучасний стан методичної теорії і новітні досягнення шкільної практики викладання української мови;
ü наукові засади методики (філософські, лінгвістичні, психологічні, дидактичні).
Ви навчитесь:
üвизначати освітню, розвивальну та виховну мету навчання;
üдавати методичну характеристику навчальному матеріалу;
üвизначати мету і завдання вивчення того чи іншого навчального матеріалу;
üпрацювати зі словниками й довідковою навчально-методичною літературою;
üздійснювати самостійний пошук потрібної інформації.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/50-linhvodydaktyka
Культурологічний підхід до викладання зарубіжної літератури (інформація для студента)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Четвер, 01 квітня 2021, 05:12
- Останнє оновлення: Неділя, 11 квітня 2021, 17:01
- Опубліковано: Четвер, 01 квітня 2021, 05:12
- Автор: Методист
- Перегляди: 136
«Культурологічний підхід до викладання зарубіжної літератури»
Курс за вибором студентів майбутнього 3 курсу ВВ2.2.03
(автор та викладач – А.О.Мельник, к.п.н., доц.)
Курс увиразнює одне з найважливіших завдань сучасної методичної науки – репрезентувати літературний твір як унікальне явище світової культури та організувати процес вивчення зарубіжної літератури на основі діалогу культур.
У курсі ви також дізнаєтеся, що таке культурологічні коментарі, яку роль вони виконують у зменшенні дистанції між інокультурними творами та сучасними читачами; як твори різних мистецтв допомагають зацікавити учнів читанням літературних творів та сприяють формуванню кваліфікованого читача з аргументованою і критичною оцінкою прочитаного.
Ми навчимося складати лінії часу, словники культури й епохи, інтелектуальні карти, інформаційні та інтерактивні плакати, хмаринки слів; опануємо навичками роботи з портретами письменників та ілюстраціями до художніх творів, музичними творами, фрагментами кінострічок і театральних вистав та ін.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/31-kulturolohichnyi-pidkhid-do-vykladannia-zarubizhnoi-literatury
Мистецтво виразного слова (інформація для студентів)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Середа, 31 березня 2021, 20:45
- Останнє оновлення: Неділя, 11 квітня 2021, 17:02
- Опубліковано: Середа, 31 березня 2021, 20:45
- Автор: Методист
- Перегляди: 186
«Мистецтво виразного слова»
Курс за вибором студентів майбутнього 2 курсу ВВ2.1.02
(автор і викладач – Л.В.Давидюк, к.п.н, доц., проф. КМВСЛ)
– мистецтво виразного слова як складник педагогічної майстерності та метод психологічного впливу на учнів;
– виразне читання як мистецтво складне й синтетичне.
Ви дізнаєтесь про:
– філологічний та літературний аналіз художнього твору як основу його виразного читання;
– теорію К.С.Станіславського про словесну дію.
Ви опануєте:
– технікою мовлення у єдності її елементів (дихання, голос, дикція);
– навичками користуватися мовними і позамовними засобами логіко-емоційної виразності;
– вмінням читати творів різних жанрів.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/7-mystetstvo-vyraznoho-slova
Комунікативні стратегії і тактики в різних типах сучасного дискурсу (інформація для студентів)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Середа, 31 березня 2021, 20:01
- Останнє оновлення: Понеділок, 31 жовтня 2022, 21:28
- Опубліковано: Середа, 31 березня 2021, 20:01
- Автор: Методист
- Перегляди: 149
«Комунікативні стратегії і тактики в різних типах сучасного дискурсу»
Курс за вибором студентів 1 курсу магістратури ВВ2.02.01.
(автор і викладач –Л.В.Давидюк, к.п.н., доц.)
Ми розглянемо:
üстратегії і тактики мовленнєвого спілкування як головний чинник ефективної комунікації та показник загальної культури особистості.
Ви дізнаєтесь про:
üсутність понять комунікативна стратегія і комунікативна тактика;
üтипологію комунікативних стратегій;
üспецифіку реалізації стратегій і тактик міжособистісного спілкування.
Ви опануєте:
üтактико-стратегічним потенціалом різних дискурсів.
Ви навчитесь:
üконтролювати свою мовленнєву поведінку в спілкуванні та аналізувати реакцію своїх комунікативних партнерів;
üправильно використовувати сучасні комунікативні стратегії і тактики у власній комунікативній діяльності в різних життєвих ситуаціях.
УКРАЇНСЬКОЮ І ПРО УКРАЇНСЬКУ
БЕЗ ТАБУ!!!
Більше інформації про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/53-suchasni-komunikatyvni-stratehii-i-taktyky
Література Сходу в шкільному вивченні (інформація для студентів)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Середа, 31 березня 2021, 19:16
- Останнє оновлення: Середа, 05 травня 2021, 19:41
- Опубліковано: Середа, 31 березня 2021, 19:16
- Автор: Методист
- Перегляди: 141
«Література Сходу в шкільному вивченні»
Курс за вибором студентів майбутнього 3 курсу ВВ2.3.01
(автор та викладач – О.К.Бицько, ст. викл.)
Кажуть про захід, а ти пам’ятай, що є ще й схід.
Японське прислів’я
Література Сходу – не лише джерело мудрості й естетичного задоволення, але й невід’ємна частина світової літератури та культури. А для студента-філолога – це ще й необхідна частина його професійної підготовки. Не менш важливо розумітися в цьому питанні й майбутньому вчителю-словеснику, адже окремі східні твори, зокрема казка «Сіндбад-мореплавіць», поезії Лі Бо й Ду Фу, Мацуо Басьо та Омара Хайяма, прозові твори Шолом-Алейхема та Харукі Муракамі, увійшли до програм шкільного курсу «Зарубіжна література».
Провідна мета курсу – сформувати загальне уявлення студентів 3 курсу про літературу Сходу в її регіональному й авторському розмаїтті та методику її вивчення в школі. Полегшити й активізувати процес навчання дозволить застосування інтерактивних та ігрових технологій, використання соціальних мереж, мультимедійні презентації основних тем курсу та електронна хрестоматія «Eх Orientе Lux» із текстами для читання (в скороченні).
Увага! Більше інформації про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/15-q
Теорія і технології викладання зарубіжної літератури (інформація для студентів)
- Деталі
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Створено: Середа, 31 березня 2021, 13:38
- Останнє оновлення: Четвер, 13 травня 2021, 15:39
- Опубліковано: Середа, 31 березня 2021, 13:38
- Автор: Методист
- Перегляди: 220
«Теорія і технології викладання зарубіжної літератури»
Курс за вибором студентів майбутнього
2 курсу магістратури ВВ.2.1.08
(автор та викладач – А.О.Мельник, к.п.н, доц.)
Курс спрямований на удосконалення професійної освіти студентів, підготовку їх до інноваційної діяльності у викладанні зарубіжної літератури.
У курсі опануємо технологію вивчення художніх творів зарубіжної літератури, що передбачає розгляд літературного твору як унікального явища світової культури з його інокультурною та перекладною природою.
У програмі курсу також такі інноваційні технології, як технологія розвитку критичного мислення, інтерактивні та медіаосвітні технології, які можна використовувати під час викладання як зарубіжної літератури, так і іноземних мов у школі та виші.
Пропонований курс особливо важливий для тих студентів, хто вступив у магістратуру, не маючи педагогічної освіти, та не вивчав «Методику викладання зарубіжної літератури» і не готовий до викладання зарубіжної літератури в школі. Знання, які студенти отримують, допоможуть упевнено себе почувати під час комплексного кваліфікаційного державного екзамену або захисту магістерської роботи з методик викладання фахових дисциплін.
Більше інформації про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/46-teoriia-i-tekhnolohii-vykladannia-zarubizhnoi-literatury.