Леся Михайлівна Сич

Деталі

Учитель, що запалює думки і серця

Якщо ви володієте знанням, дайте іншим

 запалити від нього свої світильники.

Томас Фуллер, історик

Якщо хтось поцікавиться моїм топ-відкриттям 2019 року, то я назву вам ім’я нашої співвітчизниці й сучасниці, педагога за професією та покликанням Лесі Михайлівни Сич.

Учитель зарубіжної літератури Л. М. Сич [1]

Особисто я вперше почула про цю українську вчительку на лекції з методики викладання зарубіжної літератури, яку читала нам, студентам 4 курсу факультету іноземної філології, д. п. н. Ж. В. Клименко. Професорка розповіла про ФБ-групу «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури» [4], адміністратором та духовним натхненником якої і є пані Сич. Коли прозвучала інформація щодо кількості учасників групи – понад 22 тисячі осіб – це відразу запалило вогник цікавості в очах всіх присутніх. Пізніше і, здавалося б, зовсім випадково, я взялася за написання курсової роботи на тему «Професійний досвід учителя зарубіжної літератури Лесі Михайлівни Сич» по кафедрі методики викладання світової літератури НПУ ім. М. П. Драгоманова (спочатку мала писати на іншій кафедрі). І знаєте, випадковості невипадкові! Перше, що мене зацікавило в особистості Л. М. Сич, – це той факт, що вона родом із міста Острога Рівненської області. Це місто знайоме й досить близьке мені, адже звідти родом моя бабуся і я неодноразово там була. Захотілося дізнатися більше про мою майже землячку!

У ході свого дослідження я дізналася, що Л. М. Сич – учитель зарубіжної літератури вищої кваліфікаційної категорії НВК №1 міста Немирова Вінницької області та методист-кореспондент Вінницької академії неперервної освіти. Тож вона не лише викладає учням зарубіжну літературу, але й опікується професійним зростанням своїх колег. У власній педагогічній діяльності Л. Сич використовує не лише традиційні методи і прийоми навчання, але й багато новітніх, що лише впроваджуються в шкільну практику. Пані Леся відноситься до тих учителів, які приймають реалії сучасного мінливого світу і знаходяться в постійному пошуку методичних «родзинок», що допомагають говорити з учнями цифрової епохи зрозумілою їм мовою. Найпопулярніші з них: інтелект­-карти, кроссенси, ОСК, ФБ-сторінки письменників і літературних героїв, хмарки слів, комікси, меми, онлайн-пазли, QR­-коди, вправи у LearningApps.

Серед великої кількості цікавих методів і прийомів, що їх майстерно застосовує Л.Сич, особливу увагу привертає метаплан – інтерактивний метод, спрямований на розвиток критичного мислення учнів. Він був розроблений в 70-х рр. у Німеччині для підвищення ефективності групових дискусій і в Україні тільки починає впроваджуватися в шкільну практику. Як на мене, цей метод досить складний для застосування, але в умілих руках – дуже продуктивний.

Л.Сич також використовує методи і прийоми, що сприяють творчому розвитку учнів і пробуджують в них митців: «рукописи не горять» (на листі паперу, декоративно обгорілому, випускники пишуть лист до наступних поколінь); «занурення через художню деталь» (учні створюють 3-D роботи, на яких розміщують цитати або афоризми); «малюємо образи-символи до вивчених творів» (із подальшим обґрунтуванням) [3]. Звісно, така методика потребує чимало часу, але деякі учні, за зізнанням вчительки, демонструють приголомшливу фантазію й нестандартне бачення світу [там само].

Та чи не найбільше вразила мене активна інтернет-діяльність Лесі Михайлівни. Вона опікується роботою власного вчительського блогу [1] та YouTube-каналу [3], а також згадуваної вже групи у Facebook «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури», яка слугує платформою для обміну професійною інформацією між учителями зарубіжної літератури. Тут можна знайти цікаві методичні ідеї, а також розповісти про свій досвід, поділитись враженнями від того чи іншого методу або прийому, обговорити актуальні теми, що стосуються освіти, педагогіки, навчання та виховання. Ось відгук Валентини Ушмодіної, однієї з учасниць групи, про цей ресурс: «Група "Методичні родзинки" - це сучасний метод спілкування вчителів-зарубіжників, що дозволяє розвинути і вдосконалити знання, творчість учителя та учнів, поділитися та набратися досвіду. Саме в цій групі царює дружня атмосфера, що дає відчуття "партнерства в дії", надихає! Завдяки "Родзинкам" підкреслюється важливість, актуальність, цікавість уроків "Зарубіжної літератури"!» [2].

Варто зазначити, що Леся Михайлівна не лише навчає, але й постійно навчається, зокрема в школі для блогерів, що говорить про її палке бажання  ще більше вдосконалити техніку обміну кращим досвідом навчання зарубіжної літератури в школі (як відомо, займатися блогерством зараз дуже популярно, але це ще не досить поширена практика серед учителів).

Своїми здобутками у професійній діяльності пані Сич ділиться не лише на своїх заняттях із колегами, в інтернет-блозі та у фб-групі «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури», але й  на сторінках фахових періодичних видань для вчителів. За нашими даними, наразі Леся Михайлівна – авторка 15 друкованих статей, серед яких «Вебінар як ефективна форма самоосвіти» [6], «Педагогіку партнерства починаймо із себе» [7], «Щоб посилити етап рефлексії» [8], «Що чекає на людство в майбутньому? Урок із вивчення оповідання Р. Бредбері «Усмішка» [9], «Якщо немає вітру, то беріться за весла» [10] та ін.

Л. М. Сич бере участь у різних науково-методичних заходах. Так, у квітні 2019 р. вона завітала до нас, в НПУ імені М. П. Драгоманова, на Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній та вищій школах» [5].  У межах конференції пані Леся провела майстер-клас на тему «Педагогіка партнерства в дії: організація співпраці у ФБ-групі  "Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури"», а також взяла активну участь у роботі круглого столу «Камо грядеші?» з осмислення проблем і перспектив сучасної мовно-літературної освіти.

Прикметно, що особистість та творча діяльність Лесі Сич останнім часом викликають значний інтерес у педагогічної громадськості, про що свідчать, зокрема,  велике інтерв’ю в журналі «Зарубіжна література в школах України» [12], а також стаття Валентини Сороки «Зарубіжна література – уроки людинотворення» в газеті «Освіта України» [11].


Дослідивши професійний досвід Лесі Михайлівни Сич, я з впевненістю можу сказати, що це вчитель-новатор, який не лише запалює вогник знань у думках та серцях своїх учнів, але й допомагає це робити іншим учителям з усієї неозорої України.

 

Список використаних джерел

1.Блог учителя зарубіжної літератури Сич Лесі Михайлівни. URL: http://zarlitslm.blogspot.com/ (дата звернення: 10.12.2019).

2.Блог учителя зарубіжної літератури Сич Лесі Михайлівни. URL: http://zarlitslm.blogspot.com/2018/08/ (дата звернення: 11.12.2019).

3.Леся Сич: YouTube-канал. URL: https://www.youtube.com/channel/UCDYZCRBqLIUZYQLz2GmnEvA/featured (дата звернення: 20.12.2019).

4.Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури: Загальнодоступна ФБ-група. URL: https://www.facebook.com/groups/2001066366820920/ (дата звернення: 18.11.2019).

5.Програма Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній та вищій школах» / НПУ ім. М. П. Драгоманова. 4-5 квітня. Київ: Оріон, 2019. 24 с.

6.Сич Л.М. Вебінар як ефективна форма самоосвіти. Зарубіжна література в школах України. 2018. №12. C. 54-56.

7.Сич Л.М. Педагогіку партнерства починаймо із себе. Зарубіжна література в школах України. 2019. № 7-8.C. 82-83.

8.Сич Л.М. Щоб посилити етап рефлексії. Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. 2011. №3. С. 32.

9.Сич Л.М. Що чекає на людство в майбутньому? Урок із вивчення оповідання Р. Бредбері «Усмішка». Зарубіжна література в школах України. 2012.№4. C. 48-50.

10.Сич Л.М. Якщо немає вітру, то беріться за весла. Зарубіжна література в школах України. 2019. №7-8. С. 8-12.

11.Сорока В. Зарубіжна література – це уроки людинотворення. Освіта України. 2019. № 11. - С. 14-15.

12.«Школа – це моя стихія!». Ексклюзивне інтерв’ю Лесі Сич (веде Д. Лебедь). Зарубіжна література в школах України. 2019. № 1. С. 2-4.

 

Тетяна Лінник,

студентка 4 курсу факультету іноземної філології 

НПУ імені М. П. Драгоманова

 

 


 [1] Цю та наступну світлини взято з офіційного сайту журналу «Зарубіжна література в школах України».  URL: https://zl.kiev.ua/lesya-sych/; https://zl.kiev.ua/wp-content/uploads/2019/02/33432187_568455790242250_7999189903751512064_n-1.jpg (дата звернення – 16.01.2020).

 

 

 

   

Авторизація  

   

Відвідувачі  

На сайті 4 гостей та відсутні користувачі

   

Новини  

   

Vinaora Visitors Counter  

1238217
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
30
363
3234
1225374
10127
10568
1238217

Your IP: 185.191.171.24
Server Time: 2021-09-26 05:48:24
   
© ALLROUNDER

Використання матеріалів сайту можливе лише при згоді адміністрації порталу та активного посилання.
Всі права захищено!

Сайти, які підтримуються службою порталу
НПУ імені М.П.Драгоманова
Факультети
Інженерно-педагогічний факультет :: Історичний факультет :: Факультет іноземної філології :: Факультет інформатики :: Факультет менеджменту освіти та науки :: Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського :: Факультет педагогіки та психології :: Факультет політології та права :: Факультет природничо-географічної освіти та екології :: Факультет психології :: Факультет соціально-економічної освіти та управління :: Факультет спеціальної та інклюзивної освіти :: Факультет української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка :: Факультет фізичного виховання, спорту і здоров`я :: Факультет філософії та суспільствознавства :: Фізико-математичний факультет
Кафедри
Кафедра педагогчної творчості :: Кафедра педагогіки, теорія та історії педагогіки :: Кафедра методики викладання російської мови та світової літератури :: Кафедра етики та естетики :: Кафедра управління та євроінтеграції :: Кафедра філософії :: Кафедра інформатики
Персональні сайти
Андрущенко В.П. :: Бех В.П. :: Жалдак М.І. :: Борисенко В.Й. :: Франчук В.М. :: Франчук Н.П.
Інші сайти
Асоціація випускників :: Система управління електронними курсами НПУ :: Система управління електронними курсами інституту інформатики :: Система управління електронними курсами інституту інформатики (студенти) :: Простір гуманітарної комунікації :: Лабораторія археологічних досліджень :: Кабінет-музей М.П.Драгоманова :: Україна і становлення конституціоналізму в Європі :: Центр культури. НПУ