«СВЯТО, ЯКЕ ЗАВЖДИ З ТОБОЮ»

Пропедевтична практика із зарубіжної літератури студентів 3 курсу спеціальності «Середня освіта» цього року розпочалася з непересічної події – творчої зустрічі з широко відомою в Україні вчителькою Лесею Михайлівною Сич, зустрічі, на яку завітали й студенти інших курсів та спеціальностей. 

 

Захід розпочався з представлення дорогої гості. Студентам було цікаво дізнатися про шлях Лесі Сич від дівчинки, змалечку закоханої в книгу, до відомої педагогині, що 2019 р. увійшла в топ-50 кращих учителів України (за версією GlobalTeacherPrize).

 

Студенти почули не лише про діяльність Лесі Сич як учителя зарубіжної літератури Немирівського НВК №1, але й про методичну – на посаді методиста-кореспондента Вінницької академії неперервної освіти, широку популяризацію пані Лесею кращих методичних ідей викладання предмету серед колег по професійному цеху, проведення численних вебінарів і майстер-класів, участь у семінарах та конференціях. Зокрема, 2019 р. у межах науково-практичної конференції "Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній та вищій школах" (НПУ імені М.П.Драгоманова) Леся Михайлівна провела блискучий майстер-клас «Педагогіка партнерства в дії».

 

Особливий інтерес молоді викликала інформація про активну інтернет-діяльність відомої вчительки: адміністрування ФБ-групи «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури» (URL: https://www.facebook.com/groups/2001066366820920) та персонального учительського блогу (URL: http://zarlitslm.blogspot.com/p/blog-page.html), створення власного YouTube-каналу (URL: https://cutt.ly/xcAt8XV) тощо.

 

Не обійшли й питання про наявність перших студентських наукових розвідок щодо вивчення методичного досвіду Лесі Михайлівни, як то курсова робота Тетяни Лінник, студентки факультету іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова, та її стаття на сайті кафедри методики викладання світової літератури «Учитель, що запалює думки і серця» (https://cutt.ly/vcAtZwk).

 

Основну й найбільш очікувану частину заходу становив майстер-клас Лесі Михайлівни Сич із інтригуючою назвою «Дві сторони душі Башмачкіна, або Для чого Гоголь написав «Шинель»?»

 

Червоною ниткою майстер-класу та головною настановою вчительки для студентів-практикантів став принцип реалізації зв’язку твору із життям у процесі аналітичної роботи з ним. Серед численних «методичних родзинок», презентованих Л.Сич майбутнім педагогам, були постанова проблемного запитання, робота з художньою деталлю як ключ до осягнення авторського задуму, робота з ілюстрацією художника, прийом прогнозування подій, «Спочатку слабший учень відповідає, а потім сильніший», «Прагнути, щоб не було моноуроків», «Змійка», «Визначення причинно-наслідкових зв’язків», «Лінійка зі стікерами» та ін.

 

 

Третю, неочікувано велику частину зустрічі, становив діалог майстрині педагогічної справи з новоспеченими практикантами. Було смачно! Домовилися, що далі буде!..