Майстер-клас Ольги Невмержицької

12 жовтня відбулася онлайн-зустріч викладачів та студентів факультету іноземної філології НПУ імені М. П. Драгоманова з відомою в Києві та Україні педагогинею, Заслуженою вчителькою України Ольгою Невмержицькою.

 

У вступній частині заходу було представлено основні відомості про почесну гостю. Присутні на заході студенти 4 курсу дізналися, що Ольга Федорівна – учитель зарубіжної літератури гімназії №143 м.Києва. 

  

Свою професійну діяльність педагогиня здійснює за такими напрямами: навчальна, виховна, організаційно-методична, просвітницька, громадська тощо. Останні роки пані Ольга успішно керує педагогічною практикою студентів-драгоманівців на базі гімназії № 143. А з лютого 2021 р. бере активну участь у роботі Науково-методичної комісії МОН України з надання грифу навчальним виданням із зарубіжної літератури.

Досвід О.Ф.Невмержицької став предметом наукового зацікавлення кількох студентів, що долучилися до написання курсової роботи з методики викладання зарубіжної літератури. Це Тетяна Іллюк та Маріанна Прохватило. За результатами їхніх досліджень було надруковано дві статті:

1     Іллюк Т. Сага про нестандартність учителя та закономірність випадковості. Всесвітня література в школах України. – К.: Педагогічна преса, 2014. – №10. – С.2-3; Кафедра методики викладання світової літератури: сайт. URL: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovo-metodychnyi-tsentr-movnoi-ta-literaturnoi-osvity/196-nevmerzhytska-oha-fedorivna

2     Прохвалито М. Професія вчитель як мрія і творчий проект. Кафедра методики викладання світової літератури: сайт. URL: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovo-metodychnyi-tsentr-movnoi-ta-literaturnoi-osvity/200-nevmerzhytska-olha-fedorivna

Основу зустрічі становив майстер-клас, який вчителька присвятила актуальній проблемі організації проєктної діяльності учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури. Творчі проєкти, до створення яких педагог активно залучає своїх учнів, вона поділяє на три основні категорії:

1   -проєкти, що передбачають кропітку роботу над твором, роботу з художніми деталями;

 

2   -проєкти, спрямовані на інтеграцію знань учнів, організацію їхнього пошуку поза межами тексту твору, осмислення його культурологічного контексту;

     -проєкти – уявні екранізації творів.

«Усі ці проєкти, – за словами Ольги Федорівни, – спрямовані на одне – на детальне прочитання тексту. А це і є завдання вчителя літератури – зацікавити дітей текстом твору…»

Не менш цікавою виявилася й третя частина зустрічі, що набула ознак прес-конференції. Питання, що найбільше цікавило студентів, було таке: як зацікавити учнів читанням твору.

 

Приємною несподіванкою став виступ учительки зарубіжної літератури з Івано-Франківщини Ірини Олексюк, яка подякувала Ользі Федорівні за цікаві поради й поділилася власними враженнями від організації проєктної діяльності своїх учнів.

Учасники майстер-класу звернули увагу на афористичність мовлення Ольги Невмержицької. Особливо запам’яталися такі її вислови: «Навіть якщо ти стоїш на вершині, це не означає, що немає більшої висоти»; «Покликання сучасного уроку зарубіжної літератури – навчити дітей отримувати естетичне задоволення від книги, від читання, від тексту»; «Учитель – це харизматична особа, до якої біжать на урок».

Переглянути відеозапис зустрічі можна за таким покликанням: https://drive.google.com/file/d/1wJ4YVus2hrN6_gxxMbCxtACtL0BAMYMh/view?usp=sharing