Наприкінці жовтня 2022 року на факультеті іноземної філології відбувся ІІ Студентський науково-методичний семінар «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ШКОЛІ» (в межах виробничої педагогічної практики). До участі в роботі семінару долучилися як студенти, що розпочали своє науково-методичне дослідження за обраною темою бакалаврської та магістерської роботи з методики викладання зарубіжної літератури, так і інші студенти-практиканти – за результатами набутого досвіду викладання предмету під час практики.
Серед студентів, що представили перші результати вивчення теми бакалаврської роботи та експериментальної апробації окремих методичних ідей, були такі:
Аліна КОТКОВА (41атСО). Візуалізація навчального матеріалу в процесі вивчення повісті-казки Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див» (5 клас). Наук. кер. – ст. викл. О.Бицько.
Анастасія ГОРБАТЮК(47ісСО). Методика роботи з літературою фанфікшн під час вивчення зарубіжної літератури в 5-9 класах. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Анастасія КОСУХА (42занфінФ). Вивчення повісті Марка Твена «Пригоди Тома Соєра» на уроках зарубіжної літератури в 5 класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Анастасія МАЗУР (42занфінФ). Проєктна діяльність учнів 8-го класу в процесі вивчення зарубіжної літератури. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Анастасія МАЗУРЕНКО (41занфінСО). Методика вивчення творчості Н.Ґеймана на уроках зарубіжної літератури в 7-му класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Анастасія ПРИЩЕПА(401аннСО). Особливості вивчення епічних творів у школі на прикладі роману «Чума» А.Камю. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Анна БАЗИЛЬЧУК (42занфінФ). Проблема аналізу художнього твору на уроках зарубіжної літератури в 11 класі (на прикладі вивчення повісті Е.Гемінґвея «Старий і море»). Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Анна ЛУКАШ (42занфінФ). Особливості вивчення біографії Дж.Г.Байрона на уроках зарубіжної літератури у 8 класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Валерія ГРАБОВСЬКА(45ітФ). Формування психологічної пружності особистості в процесі вивчення зарубіжної літератури (5-7 класи). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Валерія ПОГРЕБНЯК(402анфФ). Методика вивчення літературних казок зарубіжних письменників у 5 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Вікторія СМЯЦЬКА (41аяСО). Методика вивчення повісті Ясунарі Кавабати «Тисяча журавлів» у старшій школі. Наук. кер. – ст. викл. О.Бицько.
Вікторія ТОКАРСЬКА (41ауСО). Вивчення епічних творів у курсі «Зарубіжна література» в 7 класі (на прикладі новели Рюноске Акутаґави «Павутинка»). Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Ю.Холодна.
Владислава КИЧКО (401 аннФ). Методика вивчення казкової творчості Г.К.Андерсена в 5 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Дарина БОДНАР (41занфінСО). Особливості вивчення літературних казок на уроках зарубіжної літератури в 5 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Дарія ПОТАКОВСЬКА (401аннФ). Методика вивчення казок Оскара Вайлда в 5 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Дар’я ЛЕВЧЕНКО (42занфінФ). Використання художніх ілюстрацій на уроках зарубіжної літератури у 8-9 класах. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Діана КОНОВАЛОВА(47ісСО). Використання хобі сучасних школярів під час вивчення зарубіжної літератури в школі на прикладі твору «Мандрівний замок Хаула» Діани Вінн Джонс. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Ілона ЄВТУШЕНКО(41акФ). Прийом візуалізації навчального матеріалу в процесі вивчення зарубіжної літератури в 5-6 класах. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Інна ЄЛЕНЕЦЬКА(41занфінСО). Методика вивчення роману Д.Ґріна «Провина зірок» на уроках зарубіжної літератури в 11-му класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Катерина ВІННІКОВА (41атСО), Методика вивчення турецької літератури в старших класах закладів середньої освіти. Наук. кер. – ст. викл. О.Бицько.
Маргарита ЯКУБОВСЬКА(41занфінСО). Учитель зарубіжної літератури як PR-менеджер читання (на прикладі вивчення роману Е.М.Ремарка «Три товариші». Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Марина ШКРІБЛЯК (41занфінСО). Методика вивчення роману Й.Колфера «Артеміс Фаул» на уроках зарубіжної літератури у 8-му класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Марина КУДІНА (41занфінСО). Методика вивчення повісті Д.Алмонда «Скелліґ» на уроках позакласного читання із зарубіжної літератури в 7-му класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Маріанна БЕНДРА(46нФ). Формування громадянської компетентності учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури (5-7 класи). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Марія ЛІВІТЧУК (45ітСО).Особливості вивчення зарубіжної літератури під час війни та в післявоєнний період (на прикладі вивчення оповідання Джеймса Олдріджа «Останній дюйм»). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Марія ЧЕРВЯК (41аяСО). Методика вивчення фольклорних творів у курсі зарубіжної літератури (5-7 класи). Наук. кер. – ст. викл. О.Бицько.
Наталія ЗАРІЦЬКА (42занфінФ). Методика використання музики при вивченні творчості Ф.Ґ.Лорки на уроках зарубіжної літератури в 11-му класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Оксана КИСІЛЬ (41ауСО). Зарубіжна література як засіб морального виховання учнів (на матеріалі твору Ч. Дікенса «Різдвяна пісня в прозі». Наук. кер. – ст. викл. О.Бицько.
Олександра БОЯРЧУКОВА(41акФ). Методика вивчення казок народів світу з використанням інтерактивних технологій (5 клас). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Ольга БОЙКО (401аннФ). Методика вивчення п’єси Бернарда Шоу «Пігмаліон» (9 клас)». Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Ольга ЖУРОВИЧ(41апСО). Методика виявлення антитоталітарного пафосу художнього твору на прикладі роману Р.Бредбері 451° за Фаренгейтом. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Ольга ТЕРЕНЬ(401аннСО). Методика роботи з візуалізаційними матеріалами на уроках зарубіжної літератури в 5 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Ольга ФЕДОРОВА(47ісСО). Виявлення національної специфіки художнього твору в процесі вивчення зарубіжної літератури в школі (на прикладі роману Віктора Гюго «Собор Паризької Богоматері»). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Тетяна БОЙКО (46нСО). Специфіка шкільного вивчення зарубіжної літератури в цифрову епоху (6 клас). Наук. кер. – ст. викл. О.Бицько.
Юлія ЛИТВИН(44фрСО). Інтерактивні технології вивчення зарубіжної літератури в школі (на прикладі трагедії Й.В.Ґете «Фауст»). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Юлія ТИМОШЕНКО (41занфінСО). Методика вивчення реалістичної прози ХІХ ст. на уроках зарубіжної літератури в 9-му класі (на прикладі повісті О. де Бальзака «Гобсек»). Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Яна ГУЛЬЧЕНКО(47ісСО). Методика вивчення індивідуального стилю О.Вайльда в шкільному курсі зарубіжної літератури (на прикладі роману «Портрет Доріана Ґрея»). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
0
Свою методичну скарбничку, створену на основі відвіданих і проведених уроків зарубіжної літератури та позакласних заходів, представили такі студенти-практиканти:
О
Окрема секція семінару була присвячена результатам магістерських робіт студентів денного та заочного відділень магістратури, а саме:
Аліна ЖЕЛЯК (22зан2вМСО). Вивчення роману-антиутопії Джорджа Орвелла «1984» на уроках зарубіжної літератури в 11 класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Альона КОЖУШАНА (22зданМСО). Вивчення оповідання Ф.Кафки «Перевтілення» на уроках зарубіжної літератури в 11 класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Анастасія ОЛЬХОВА (21анМСО). Особливості вивчення творів про дітей-сиріт на уроках зарубіжної літератури у 5 класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Ю.Холодна.
Анастасія СТАРОДУБЦЕВА (22зауМСО). Розвиток критичного мислення учнів 7 класу на уроках зарубіжної літератури. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Анжеліка БІДА (22здаМСО). Методика розвитку мовлення учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури (6 клас). Наук. кер. – ст. викл. О.Бицько.
Богдана ЧАБАН (22зданМСО). Позакласне читання як засіб формування читача (на прикладі роману Е.М.Ремарка «Три товариші». Наук. кер. – канд. пед. наук, док. Ю.Холодна.
Вікторія КУЦЬ (22зданМСО). Методика вивчення роману Йоанни Ягелло «Кава з кардамоном» (10 клас). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Вікторія ЯРОВА (21анМСО). Вивчення епічних творів малої форми в 11 класі (на прикладі оповідання Ф.Кафки «Перевтілення»). Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Катерина БОЙКО (22зан2вМСО). Вивчення роману Марка Твена «Пригоди Тома Соєра» на уроках зарубіжної літератури в 5 класі. Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Катерина ЖУКОВСЬКА (22зауМСО). Україноцентрична парадигма вивчення зарубіжної літератури в основній школі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Марина КВЯТКІВСЬКА (21фінМСО). Особливості вивчення драматичних творів у курсі зарубіжної літератури в школі (на прикладі трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Катерина КРИЖАНОВСЬКА (2зан2вМСО). Методика вивчення науково-фантастичних оповідань Айзека Азімова (7 клас). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Наталія КЛІЩ (21анМСО).Використання педагогічної моделі «Перевернутий клас» при вивченні зарубіжної літератури у 9 класі (на прикладі роману Г.Лі «Вбити пересмішника»). Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Наталія ПЕРВАК (22зданМСО). Методика вивчення казок збірки «Тисяча і одна ніч» у 5 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Катерина ПЕТРЕНКО (22зан2вМСО). Методика вивчення новелістики О.Генрі (7 клас). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Наталія РОМАНЕНКО (21анМСО). Особливості вивчення детективних оповідань А.Конан Дойла на уроках зарубіжної літератури в 7 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Наталія ХОМЕНКО (22зданМСО). Методика вивчення казки Е.Т.А.Гофмана «Лускунчик і Мишачий король» у 5 класі. Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Олена ДЕЙКУН (22зданМСО). Особливості вивчення епічних творів в основній школі (на прикладі казки-притчі А.де Сент Екзюпері «Маленький принц»). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. О.Ісаєва.
Олександра ШУРИГІНА (21анМСО).Вивчення ліро-епічних творів зарубіжної літератури в 7 класі (на прикладі балади А.Міцкевича «Світязь»). Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. А.Мельник.
Тамара БРАТЧИК (22зан2вМСО). Вивчення епічних творів у 6 класі (на прикладі збірки М.Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки». Наук. кер. – канд. пед. наук, доц. Л.Давидюк.
Тетяна БЛИНОВА (21анМСО). Методика використання літературної інфографіки на уроках зарубіжної літератури (5-9 класи). Наук. кер. – докт. пед. наук, проф. Ж.Клименко.
Тетяна ЛУЩУК (22зданМСО). Методика виклристання інтерактивних технологій навчання на уроках зарубіжної літератури. Наук. кер. – канд. філ. наук, доц. О.Чепурко.
0